Related Posts with Thumbnails
""Ve zennûni iz zehebe mugâdıben fe zanne en len nakdire aleyhi fe nâdâ fiz zulumâti en lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez zâlimîn 21/87" "i must not fear. fear is the mindkiller. fear is the little death that brings total obliteration. i will face my fear. i will permit it to pass over me and through me. and when it has gone past i will turn the inner eye to see its path. where the fear is gone there will be nothing. only i will remain."

3 Ağustos 2011 Çarşamba

Güvercinler ve İnsanlar




gün geçtikçe insanların aynı olduğunu daha iyi anlıyorum. yani aynı derken, aslında aynı. yani kadın, erkek hepsi birbirine benziyormuş gibi geliyor. İşimden ötürü çok fazla yolculuk yapıyorum. Fazla insan tanıyorum. Farklı şehirlerde, bazen farklı ülkelerde kalıyorum. Ama insanların hepsi aynı. genç, yaşlı, güzel, çirkin, akıllı, akılsız, cahil, eğitimli...

hepsi aynı. çok dikkatliyimdir. aslında. masasının düzeni, yaptığı vurgular, oturuş biçimi, işe gelirkenki küçük yolculukları. hepsi birbirine benziyor. başka şehirde gördüğüm "a"ya benzeyen, ama "b" gibi davranıp, "c" gibi konuşan, "d" gibi oturup kalkan, "e" gibi düşünen "f" insanı. ya da "f"ye benzeyen, ama "e" gibi davranıp, "d" gibi konuşan, "c" gibi oturup kalkan, "b" gibi düşünen "a" insanı. artık tanıştığım insanları tasnif ederken, isimleri ile değil, "abcdef..." gibi tasnif ediyorum. bunun sebebi; ilk defa dahi tanışsam 5-10 dakka konuşunca daha önce tanımış gibi olmam. tamam hayatı çözdüm demiyorum. ama insanlar sıradan ve tek düze geliyor. aynı hepsi. hele kadınlar. birbirine en çok benzeyen onlar. özel ve farklı görünmeye harcadıkları çabalarının korelasyonu, aynı görünmelerinin arasındaki korelasyonla ters orantılı.

bazen şehirler dahi aynı görünüyor. bakü ya da berlin veya bursa. hep aynı. geçenlerde farklı bir şehir olduğunu hissetmek için, ankara'nın, tarihi yerleri gezdim. gerçi istanbulda bu çok daha koalay. her ne ise ankara'nın farklılıklarını tadarken, aynılığı, şehirlerin aynılığı üstüne yeni bir şey daha keşfettim. Güvercinler...



evet her şehirin, her meydanında güvercinler var. alaca, ya da beyaz. aynı sesleri çıkaran güvercinler. bu daha da aynılık hissini köpürten bir şey oldu. ya da güvercinlerle insanların birbirine benzediğini düşünmeme neden oldu. her neyse. güvercinler ve insanlar. çatıda, kaldırımda, havada, yerde... ama her yerde aynı. iki türün her bireyini diğerinden ayırt edemiyorum. ya ben manyağa bağladım. ya da insanlar ve güvercinler tek tip olmak için yaratılmış.

___________________________________

not: bir iki metre geri çekilip bakınca, pek ala saygısız  bir şeyler söylemişim gibi geldi. ama öyle değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Miğferimi cilalıyorum gibi görünüyor ama çaktırmadan da seni kesikliyorum. Sen usulca yorumunu bırak. Arkanı dönünce miğferi, üstüpüyü fırlatıp ne yazdığına bakacağım... hehe.

Related Posts with Thumbnails