Related Posts with Thumbnails
""Ve zennûni iz zehebe mugâdıben fe zanne en len nakdire aleyhi fe nâdâ fiz zulumâti en lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez zâlimîn 21/87" "i must not fear. fear is the mindkiller. fear is the little death that brings total obliteration. i will face my fear. i will permit it to pass over me and through me. and when it has gone past i will turn the inner eye to see its path. where the fear is gone there will be nothing. only i will remain."

25 Temmuz 2010 Pazar

Rubicon








 

Uzunca bir zamandır internetten uzaktım. Uzun ve yorucu bir maratonun   tırmanma ayağını koşuyorum. Gece ve gündüz dinlenme ve beslenme gibi temel ihtiyaçlardan dahi zaman çalarak çalışıyorum. Şimdilik güzel sonuçlar aldım ama daha fazlası için yetmez. Daha da iyisini yapmak zorundayım. 

Neyse geçelim. Bunun için blogsfere giriş yapmadım. Komplo teorilerini severim. Lisede, üniversitede bol bol komplo teorisi üretirdim. Hele Foxie/Fox  diye andığım dostumla çılgın komplo teorileri üretirdik. Bir kısmının realiteyle kesişmesi geçmişe dönüp gülümsememize neden olmuştu. sonra zaman vs araya  girince ortak düşünce üretmeye ne vaktimiz, ne zamanımız, ne de yerimiz oldu. O zamanları hala yad ederiz. Liseden beri düşündüğüm gizili gizli not aldığım  şeyler var.  Bir iki senedir dönüp, korkunç not yığınına ve defter kalabalığına bakmaya fırsatım olmuyor.  Ölmeden önce yapmam gerektiğine inandığım şeylerden biri :) Ölmeden tamamlarım, umarım.
Bu notlar vicdan azabı gibi çekmecelerimi  doldururken, psikolojik olarak rahatlatabilecek bir şey buldum: Rubicon. Biraz sağına, soluna şöyle bir bakındım:

Televizyonla ve televizyon dizileriyle aram pek yoktur. şimdiye kadar X-Files ve Lost dışında baştan sona kararlıca takip ettiğim bir dizi olmadı. Bu ikisinin bir bölümünü dahi kaçırmadım. Dizi izlemek sabır işi. Ben hiç bir vakit o kadar sabırlı olamadım. Lost bu şekil bir  bir sabrın neticesinin komik olacağını bir kere daha öğretmiş oldu. sonu komikti. Fakat Amc'nin "Rubicon"   isimli dizisi sanırım sonuna kadar izlemeye değecek gibi görünüyor.  Pilot bölümü 15 temmuzda gösterilmiş sanırım. 1 Agustosta ise  haftalık olarak yayınına başlayacakmış. Pilot bölümünü izledim fena sayılmaz. Kurguda zayıflıklar var. İşi komplo teorisi olan bir dizi için büyük bir olumsuzluk. Ama pilot bölüm olduğu düşünülünce, ilerde olur bakalım deniyor. Kasting seçimi yerinde olmuş. İMDb de oyuncuların önceki işleri gözlenebilir.Zaten bir çok isimi pek çok kişi tanıyacaktır eminim. Anne-babalar nasıl o dizi senin bu dizi benim kıyasıya dizi izlediğinden mütevellit çocukları da yerli yabancı dizi ıskalamıyor.

Müzik konusunda tebrik etmek gerek. Kalite bir sound var ortada. 

Konusu; 11 eylül- derin amerikanya bağlantısının çözülmeye çalışılması olarak özetlenebilir. Tabi şimdi herkeşler zeitgeist adlı belgeseli izlediği içün, aydınlandığı içün, dizinin insanları ilerleyen bölümlerde açık açık tatmin etmesi zor gözüküyor. Bu yapımcıların problemi. İşi lost gibi Gökten başlarına üç elma düştüye bağlamasınlar yeter, bu tempoyu korusunlar fırsat buldukça izleriz.
Hmm. Hem dizi izlemem diyorsun, hem de dizi için oturup yazıyorsun. Biraz tutarsızca değil mi? söylediklerinin medyanının üstüne çıkıp, dikey pike yapmak değil mi?
Haksız değilsiniz ama diziyi ilginç kılan ne konusu ne de ortalama bir iş olması; Obamanın suskunluğu. İş karışık bir hal aldı anlıyorum. Şöyle özetleyelim. vaşinktonpost gastesinde derin amerikanın enformasyon ve "intelligence" ağının dökümü iddiasıyla William M. Arkin ve Diana Priest isimli iki muharririn öncülüğünde  "Top Secret America" isimli yazı dizisi/çalışma 19 temmuzda yayınlandı. Bu iki ismin dışında 10 muhabirin daha titiz çalışmaları ve pentagondan "güvenilir kaynakların" "gönüllülüğü" ile  ortaya konmuş bir çalışma olması ise şaşırtıcı. vaşinktonpost gastesi her zaman bu büyüklükteki çalışmalara kolay kolay  yer vermez zira. İlgili yazı dizisini vaşiktonpostun bu safyasından okuyabilirsiniz. Projenin derin ayrıntıları olması,  çift taraflı çalışan şirket yöneticileri, e-indekslemenin boyutlarına ilişkin verilerin  detaylı anlatımı insanı şüpheye düşürüyor açıkçası. ama asıl ilginç mesele, başta obama olmak üzere amerikan hükümetinden hiç bir yetkilinin dişe dokunur ( görebildiğim kadarıyla) açıklama yapmamış olması. Meksika körfezindeki felaketin Obama için can simidi olduğunun söylendiği bir dönemde, Neoconlar tarafından sıkıştırılırken Neoconlara yakın olduğu iddia edilip duran vaşinktonposttan bu şaşırtıcı çalışmanın gelmesi hayli ilginç. Çalışmanın içinde Meksika körfezi ile ilgili söylenenlerde bunu biraz destekler nitelikte. 

Rubicon'un bu dönemde, hem de pilot bölümde bazı ilginç kareler ve diyaloglarla yayına başlamaya hazırlanması da ilgi çekici. 

Obama'dan bana ne?  wolfovitzin yıllar önceki konuşmasından bana ne? vaşinkton posttan, dizinden bize ne? denebilir. Hepsini ilginç kılan bir dizi  benzer gelişme var. Bir şey bir kere olursa tesadüf, iki kere olursa raslantı, üç kere olursa istikrarlı olur.  garip gelişme; italya da 2. gladyo dalgası operasyonlardan bahsedildiği ingiliz hükümetinin geçmişteki kirli işleri ile ilgili ifşaatların arttığı ve ülkemizde devam eden kötü bir şova dönüşmüş; "Devletin, derin devleti bitireceğini "iddia ettiği davanın olmadık yerlere sarıp gitmesi, diziden Obama'dan gasteden, pek çok şeyden daha şaşırtıcı olsa gerek.

Şimdilik Putinin medvedevle ilgili planında bir aksilik çıkmasını bekliyorum.

Etti mi gırh?

ps: Bu bloga böyle şeyler yazmam. Bunun için uygun olacak    sayfalarım var  ama; her şey bir tarafa dizi hoş gibi o yüzden burada paylaşmayı uygun buldum.


Ayrıca afişte 4 renkten fazlası olmasaydı, afiş çok daha hoş durabilirdi  : )


2 yorum:

  1. Ben bir bağlantı kuramadım. Dizi derin devlet organizasyonlarının reklamı mı? Neoconların baskısı mı? obamaya destek mi?

    YanıtlaSil
  2. Önce teşekkür ederim. Aslında bağlantı uzun sürecek bir anlatım ama özetle:

    Herşey değiştiği gibi derin devletler de değişiyor. Her ülkenin bodrumundan farklı kokular yükseliyor. Bizde pespaye bir vodvil gibi sahnelenen mahkemelerle, birleşik devletlerde dört koldan sindire sindire, kimi zaman kendi kendine ispiyonla, paye verme ile. self sufficent ha?

    imla, anlatım vs vs. yine rezalet. Umarım bir gün şuraya wordde yazı yazıp yapıştırmayı akıl ederim.

    YanıtlaSil

Miğferimi cilalıyorum gibi görünüyor ama çaktırmadan da seni kesikliyorum. Sen usulca yorumunu bırak. Arkanı dönünce miğferi, üstüpüyü fırlatıp ne yazdığına bakacağım... hehe.

Related Posts with Thumbnails